Poranna joga dla początkujących

Poranne ćwiczenia dla niektórych są jedyną akceptowalną formą aktywności, dla innych przykrą koniecznością. Dla wielu osób wcześniejsze wstawanie jest wyrzeczeniem, na które nigdy się nie zdecydują. Jednak poranne ćwiczenia dają wiele dobrego i mocno wpływają na stan zdrowia i samopoczucie. Decydując się na ćwiczenia zaraz po przebudzeniu warto postawić na poranną jogę dla początkujących, która pozwoli na delikatną pobudkę bez nadmiernego wysiłku, a także pozytywnie wpłynie na ukrwienie dotlenienie organizmu. Ćwiczenia z samego rana poprzez wydzielanie endorfin i podniesienie ciśnienia krwi pobudzają lepiej niż kawa i gwarantują energię przez cały dzień! Zobacz że podstawowe ćwiczenia jogi można wykonywać rano bez większych wyrzeczeń!

Ćwiczenia rozciągające

joga ćwiczenia rozciągające Podstawowe ćwiczenia jogi opierają się na rozciąganiu mięśni. Jednak niech nikogo to nie zmyli! Joga to nie tylko podstawowe ćwiczenia rozciągające, ale i spory wysiłek dla organizmu. Wykonując nawet podstawowe ćwiczenia jogi, możemy wzmocnić całe ciało i wysmuklić sylwetkę. Wykonując ćwiczenia rozciągające w sposób poprawny i regularnie można osiągnąć naprawdę spektakularne efekty. Wystarczy spojrzeć na instruktorki jogi, których ciało jest smukłe i jędrne, pomimo statycznych ćwiczeń. Podstawowe ćwiczenia jogi opierają się nie tylko na rozciąganiu mięśni, ale również na odpowiedniej sile i stabilizacji. To właśnie stabilizacja i zachowanie równowagi angażuje, a przez to wzmacnia wiele mięśni. Utrzymanie pozycji, czyli asany, bo tak nazywają się poszczególne figury w jodze, wymaga niekiedy sporo wysiłku. Najbardziej zaawansowane asany często wymagają bardziej skomplikowanych figur, takich jak stanie na rękach czy głowie. Należy pamiętać, że wykonując jakiekolwiek ćwiczenia, najważniejsze jest bezpieczeństwo. Nie warto porywać się z motyką na słońce i zaczynać ćwiczenia od trudnych i skomplikowanych figur. Dużo lepszym rozwiązaniem będzie stopniowe pokonywanie kolejnych poziomów. Wykonując nawet podstawowe ćwiczenia jogi, ważna jest pokora, bez której bardzo łatwo o kontuzję. Dodatkowo, jeżeli trening jogi rozpocznie się od zbyt zaawansowanych ćwiczeń, można zrazić się do aktywności.

Joga dla początkujących

Decydując się na poranną jogę należy pamiętać, żeby odpowiednio dobrać ćwiczenia. Ogromną zaletą jogi jest fakt, że nie trzeba wychodzić z domu, żeby odbyć trening. Wystarczy jedynie mata, wygodny strój oraz odpowiedni instruktaż. Rozpoczynając ćwiczenia można skorzystać z gotowych filmów, znajdujących się w internecie lub zakupić płytę z ćwiczeniami. Ciekawym rozwiązaniem jest także zakup książek, które nie tylko przedstawiają właściwe figury, ale także wyjaśniają jak należy je wykonywać poprawnie i dlaczego są tak ważne.