Jak pokonać zimową chandrę?

Mała ilość światła, chłód na dworze, przemęczenie i brak motywacji do działania to częste przyczyny spadku nastroju zimą. Istnieją jednak sprawdzone metody na poradzenie sobie ze spadkiem formy. Nie zawsze przecież dzwoniący rano budzik musi rozpoczynać kolejny dzień zmagań ze złym nastrojem.

źródło zdjęcia: urodaizdrowie.pl

Dzień warto rozpocząć od gimnastyki. Nawet 10-15 minut pomoże rozbudzić organizm. Ruch rozrusza mięśnie i rozgrzeje ciało, a do tego wyzwoli endorfiny, czyli hormony odpowiedzialne za dobry nastrój. Potem warto skorzystać z prysznica. Naprzemienne polewanie się ciepłą i zimną wodą pobudzi krążenie oraz doda energii na cały dzień.

Kiedy tylko pozwoli na to pogoda wybierz się na długi spacer. Nawet, jeśli słońce wyjdzie tylko na chwilę i tak poczujesz się lepiej. Gdy natomiast braki światła bardzo negatywnie wpływają na funkcjonowanie warto zaopatrzyć się w lampę antydepresyjną o mocy powyżej 2500 luksów. Terapia takim przyrządem z pewnością przyniesie pożądane efekty. Prostym sposobem na odzyskanie wigoru jest również słuchanie żywiołowej muzyki. Imprezowe rytmy wyzwolą ze smutku i zachęca do tańca, a także śpiewu.

Z pomocą przychodzą także programy telewizyjne. Komedie i kabarety pozwolą zdystansować się do świata i potraktować wszystko z lekkim przymrużeniem oka. Poza tym uśmiechanie się do siebie i innych pozwoli przetrwać chwilowy spadek formy.

źródło: zlapbalns